Oferta fakultetów dla specjalności polskojęzycznych
Oferta fakultetów
CHEMIA II STOPNIA - FAKULTETY
Studia II stopnia, studia stacjonarne – zajęcia fakultatywne, wszystkie specjalności
Zapisy na zajęcia fakultatywne dla 2 semestru odbywają się po rozpoczęciu roku akademickiego, na początku listopada
Studenci na I roku studiów w semestrze 2 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne o następującej łącznej wartości punktów ECTS:
|
I ROK – SEMESTR 2 |
|
|
specjalność |
ECTS |
|
Analityka i diagnostyka chemiczna |
8 |
|
Chemia biomedyczna |
0 |
|
Chemia i technologia środowiska |
0 |
Wykaz zajęć do wyboru w semestrze 2:
Wszystkie zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę
** Zajęć nie mogą wybierać studenci realizujący blok przedmiotów dyplomowych w Katedrze Biochemii Molekularnej
Zapisy na zajęcia fakultatywne dla 3 semestru odbywają się na przełomie kwietnia i maja w roku akademickim poprzedzającym rok, w którym te zajęcia będą realizowane
Studenci na II roku studiów w semestrze 3 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne o następującej łącznej wartości punktów ECTS:
|
II ROK – SEMESTR 3 |
|
|
specjalność |
ECTS |
|
Analityka i diagnostyka chemiczna |
9 z tego 4 z puli przedmiotów anglojęzycznych |
|
Chemia biomedyczna |
4 z puli przedmiotów anglojęzycznych |
|
Chemia i technologia środowiska |
4 z puli przedmiotów anglojęzycznych |
Wykaz zajęć do wyboru w semestrze 3:
|
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
ECTS |
|
(M.Makowski) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
Chemia w przestrzeni medialnej II (A.Giełdoń) |
|
|
30 |
30 |
2 |
|
(B.Skwarzec) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
Kinetyka i termodynamika związków koordynacyjnych (D.Jacewicz) |
|
|
30 |
30 |
2 |
|
Mikroorganizmy w biotechnologii (J.Jeżewska-Frąckowiak) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
(R.Ślusarz) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
Receptory i sygnalizacja komórkowa – wykład Receptory i sygnalizacja komórkowa – laboratoria (M.Ślusarz) |
15 |
|
15 |
15 15 |
1 1 |
|
Właściwości kwasowo-zasadowe związków organicznych i farmaceutyków (B.Liberek) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
Zielone technologie – ćwiczenia audytoryjne Zielone technologie – laboratoria (E.Siedlecka) |
|
15 |
15 |
15 15 |
1 1 |
Wszystkie zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę
|
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
ECTS |
|
Advanced processes in environment protection – lecture Advanced processes in environment protection – laboratory classes (E.Siedlecka) |
10 |
|
20 |
10 20 |
2 2 |
|
Analysis of dietary supplements and food additives (M.Paszkiewicz) |
|
|
30 |
30 |
4 |
|
Designing with elements of rapid 3D prototyping (P.Mazierski) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
Experimental methods for studying chemical equilibria in aqueous solutions (D.Wyrzykowski) |
|
|
30 |
30 |
4 |
|
Introduction to molecular graphics (R.Ślusarz) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
Laboratory of heterogeneous and homogeneous catalysis (D.Jacewicz) |
|
|
30 |
30 |
4 |
|
Principles and applications of fluorescence spectroscopy – lecture Principles and applications of fluorescence spectroscopy – laboratory classes (K.Żamojć) |
15 |
|
15 |
15 15 |
2 2 |
|
Proteomics. Analysis of proteome (A.Lesner) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
(D.Strumińska-Parulska) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
Unlocking the Secrets of Life: Spectroscopy in Bioinorganic Chemistry (A.Chylewska) |
|
|
30 |
30 |
4 |
Wszystkie zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę
Studenci wszystkich specjalności na II roku studiów w semestrze 4 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne polskojęzyczne o łącznej wartości 3 punktów ECTS oraz jeden przedmiot fakultatywny anglojęzyczny o wartości 4 punktów ECTS (łącznie 7 punktów ECTS).
|
II ROK – SEMESTR 4 – zajęcia do wyboru 2026/2027 |
|||||
|
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
ECTS |
|
Fizykochemiczne metody analizy peptydów – wykład Fizykochemiczne metody analizy peptydów – laboratoria (A.Gitlin-Domagalska) |
12 |
|
18 |
12 18 |
1 1 |
|
(A.Żylicz-Stachula) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
HPLC w analizie związków biologicznie czynnych (P.Mucha) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
(B.Zadykowicz) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
Mechanizmy reakcji w chemii organicznej (B.Liberek) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
Molekularne podstawy immunologii (M.Spodzieja) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
Od problemu do innowacji: Warsztaty design thinking (A.Gołąbiewska) |
|
15 |
|
15 |
1 |
|
Podstawy farmakokinetyki dla chemików (A.Dąbrowska) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
(R.Ślusarz) |
15 |
|
|
15 |
1 |
|
(E.Kamysz) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
Radiosensybilizatory w służbie onkologii (L.Chomicz-Mańka) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
W poszukiwaniu pigułki szczęścia (M.Wysocka) |
30 |
|
|
30 |
2 |
|
Zaprojektuj i zbuduj małe urządzenie chemiczne – ćwiczenia audytoryjne Zaprojektuj i zbuduj małe urządzenie chemiczne – laboratoria (P.Mazierski) |
|
15 |
15 |
15 15 |
1 1 |
|
SEMESTR 4 – zajęcia do wyboru anglojęzyczne 2026/2027 |
|||||
|
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
ECTS |
|
Click, think, discover: online tools and AI in science – lecture Click, think, discover: online tools and AI in science – laboratory (M.Orlikowska) |
8 |
|
22 |
8 22 |
1 3 |
|
Fundamentals of molecular diagnostics – lecture Fundamentals of molecular diagnostics – auditorium classes (A.Żylicz-Stachula) |
15 |
15 |
|
15 15 |
2 2
|
|
Radiochemical methods and radiometric techniques for environment (G.Olszewski) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
Solid-phase synthesis in peptide-based drug design and production (E.Kamysz) |
30 |
|
|
30 |
4 |
|
(E.Kamysz) |
30 |
|
|
30 |
4 |